Nieuwe huisstijl voor SOS

Vanaf april 2010 is de nieuwe huisstijl van de Stichting SOS Zoetermeer offcieel in gebruik. Het nieuwe uiterlijk past volledig bij de ontwikkelingen en doelstellingen van de stichting. De huisstijl is ontworpen door een vrijwilliger van SOS. Er is een nieuw logo, briefpapier, website-layout, brochures, visitekaartjes, word-sjablonen en ga zo maar door. Hierbij is ook gekeken naar het kostenbesparend toepassen van de huisstijl. Bijvoorbeeld door zo min mogelijk op duur briefpapier te drukken, en meer op zwart/wit af te drukken. Het complete pakket is vormgegeven en klaar voor gebruik.

Onze vormgever over de nieuwe huisstijl van SOS Zoetermeer: “Uitgangspunten voor de vormgeving waren subtiliteit, duidelijkheid en vriendelijkheid. Door het gebruik van lichte kleuren komt de algehele stijl goed over op de doelgroep van de stichting. Met veel plezier heb ik gewerkt aan deze klus. Het is een uitdaging om voor een jonge stichting, die bijna geen vormgeving heeft, iets te ontwerpen waar ze een paar jaar mee vooruit kunnen. Ik ben het meest tevreden over het nieuwe beeldmerk. Het bestaande beeldmerk heb ik geminimaliseerd en gestileerd. Het resultaat is iets waar iedereen zich in kan vinden. Als ontwerper geniet je van de reacties, de “WOW” reacties met name.”