Heeft u hulp nodig?

Kunt u de rekeningen niet meer betalen? Komt u aan het einde van de maand niet meer uit met uw geld? U heeft geen overzicht meer in uw administratie? Ongeopende rekeningen stapelen zich op en deurwaarders komen bij u aan de deur? Denkt u echt diep in de schulden te zitten?

Dit zijn overduidelijke signalen van een schuldenproblematiek. Dat is niet erg want we kunnen allemaal wel eens in de problemen komen. Weet dat er zelfs voor de moeilijkste problemen een oplossing is. Dus ook voor uw schulden.

De unieke werkwijze van Stichting SOS Zoetermeer laat u leren hoe u zelf met uw schulden om kunt gaan. Wij begeleiden u in het oplossen van uw schulden in uw eigen omgeving thuis. Wij adviseren hoe u uw administratie zelf weer op orde kunt brengen. Van Stichting SOS Zoetermeer kunt u zonder kosten,één van onze vrijwilligers toegewezen krijgen om samen met u de schulden te bekijken, te ordenen en/of op te lossen. Met onze begeleiders leert u ook in de toekomst om schulden te voorkomen.

Wat kunt u zelf doen?

U kunt zelf beginnen om een overzicht te maken met uw inkomsten, uitgaven en schulden. Schrijf op wat uw uitgave en inkomsten zijn. Hierna kunt u berekenen hoeveel u per maand kunt aflossen aan schuldeisers met aftrek van uw vaste lasten en uw dagelijkse kosten. Er zijn verschillende websites die u kunt gebruiken om zelf uw schulden op te lossen: www.zelfjeschuldenregelen.nl of www.schuldenoplossen.nl of www.nibud.nl